Fórum

Van véleménye? Mondja el!

 A kerékpárút nekünk épül közpénzből. A kerékpárutakat mérnökök tervezik akik talán soha nem bicikliznek. Szóljunk hozzá, mondjuk el véleményünket a megvalósult és a tervezett nyomvonalakról! Párbeszédre hívok minden győr környéki bringást aki tapasztalatával felelősen hozzájárul a kerékpáros infrastruktúra jobbátételéhez! A témák mellett található  link visz el a hozzászólások kezelésére is alkalmas felületre. Kérem szépen, hogy kizárólag szakmai érvek mentén dolgozzunk, politikai véleményeket ne tegyünk közzé! A vélemények alapján egyetértéssel kialakított állásfoglalásokat továbbítjuk az önkormányzatok felé.

Audi Aréna-Aqua Sport Center bringasztráda

Audi Aréna-Aqua Sport Center bringasztráda

EYOF-ra készülünk. Az ETO-Magvassy-Audi Aréna-Állatkert-Árkád-tenisz pályák-egyetem-Uszodák mentén 5 km hosszan gyakorlatilag kész kerékpárút fut amit csak meg kell nyitni.150 méteres szakasz kerítéssel elzárt, néhány helyen javítandó a beton. Már 2009-ben elfogadott önkormányzati határozat rendelkezett róla, a megynyitóig csak sikerül átadni! Sikerül?

képek

nyomvonal

 

10 km kerékpárút épül Győr-Vámosszabadi között.

10 km kerékpárút épül Győr-Vámosszabadi között.

A szakasz fontos szerepet játszik abban is, hogy az EV6-on érkezők (Révész Máriusz 200 000 turistát vár évente) akik Pozsonynál a Duna északi oldalán jönnek tovább, nálunk folytathassák az útjukat. Érdemes volna tanulni a szlovákoktól akik minden trükköt bevetnek, hogy a bringás véletlenül se tévedjen át Rajkánál a magyar oldalra. A helyi problémára visszatérve kérdezem, miért 10 km? Hova?  2.1 km építésével kiváló kerékpárúton haladhatunk Vámosszabadiig, további 1.3 km elegendő a határátkelőig. Ez a változat felfűzi az egyébként botrányos körülmények között épült, sehonnan sehohova vezető kerékpárutat is. Természetesen más változat is lehetséges (pl.  Pacsirta u.) de 10 km-t építeni felelőtlen pazarlás. Feltehetően a terv a 14-es főút mellett vinné a nyomvonalat. Abda felé tapasztaljuk milyen a kerékpárostól 1-2 méterre, 90 km/h-val közlekedő autók által felvert sáros permetet az arcunkba kapni. A Bácsai-csatorna mentén csendes zöldövezetben talán jobb lenne.

Tisztelt Tervező Urak! A világ (és már Budapest iserre tart.

 

nyomvonal változatok

hozzászólás

 

Győr-Győrújbarát

Győr-Győrújbarát

Problémás az M1 autópálya keresztezése. Keskeny és magas, ezért korlátozottan belátható felüljáró ível át felette. Közvetlenül mellette a pályatest alatt széles vízátvezető található, használata szerencsére már Magyarországon sem volna példanélküli. A képen látható vonalak jelzik azt a szintet, ami felett még bő 2m áll rendelkezésre. A megoldás további előnye volna, hogy 500 m kerékpárutat nem kell megépíteni, mivel mindkét oldalról aszfaltcsík fut az átfolyóhoz. Elméletileg előfordulhat az átkelést akadályozó vízállás is, akkor használható a felüljáró. Évente legalább 330 napot biztonságosan közlekedhetnénk itt. Fejér megyében már tudják, hogy kell ezt csinálni!

Velencei-tó bringaút-M7 kereszteződése

nyomvonal

hozzászólás

Trigonum Pannonicum (turisztikai marketing)

Trigonum Pannonicum  (turisztikai marketing)

Pannon Háromszög. Három főváros 4.5 millió potenciális kerékpárosa így vezethető a Balatonra. A Pannon régió utalás német és szlovák nyelvterületen sem hangzik idegenül, kíváncsi volnék ezzel kapcsolatban a turisztikai szakemberek véleményére!

A balatoni gyűrű kaphatná a P0,  Budapest-Balaton a P1, Győr-Balaton a P2 elnevezést. Az kerékpárutak jelentős része már megépült, az elképzelés megvalósítása marketing feladat.

térkép